شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۲:۱۵:۵۴

سه پايه و عرشه مشعل اولين سكوي فاز ١٣ نصب شد

باشگاه خبری فراساحل: سه پايه و عرشه مشعل سكوی ١٣ B طرح توسعه فاز١٣ پارس جنوبی، پنج شنبه ۲ دی ماه در موقعيت فراساحل اين فاز نصب شد.به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از روابط عمومی شركت نفت و گاز پارس، پيام معتمد سرپرست طرح توسعه فاز١٣ با اعلام اين خبر گفت: سه پايه و عرشه مشعل سكوی ١٣ B حدود ٥٢٣ تن وزن دارد و كار ساخت آن اوايل تيرماه امسال در يارد شركت صنعتی دريايی ايران(صدرا) شروع و در مدت ٤ ماه تكميل شده است. معتمد افزود: اين سازه فلزی ٢١ آبان ماه در موعد مقرر از اسكله يارد شركت صدرا بارگيری و پس از مهاربندی بر روی بارج، به موقعيت دريايی فاز ١٣ منتقل شده است.

به گفته سرپرست طرح توسعه فاز ١٣ برای نصب اين سه پايه مشعل، بدون در نظر گرفتن شرايط نامساعد آب و هوايی، ٩ روز زمان صرف شده است. معتمد با اشاره به ادامه روند فعاليت‌های ساخت سكوها و تجهيزات بخش فراساحل فاز١٣ عنوان كرد: كار ساخت سه پايه دوم اين طرح در مراحل پايانی قرار گرفته و تا پيش از پايان بهمن ماه امسال آماده نصب در موقعیت دریایی13D می‌شود. سرپرست طرح توسعه فاز ١٣ پيش از اين گفته بود: با توجه به تامين منابع مالی مناسب توسط شركت ملی نفت ايران و نظارت دقيق شركت نفت و گاز پارس ، ساخت سكوها و تجهيزات جانبی آنها در يارد صدرا از سرعت مناسبی برخوردار بوده و اين چرخه به تدريج با ورود كالاهای بيشتر در ماه‌هاي آتی شاهد پيشرفت بهتری خواهد بود.

معتمد با اشاره به اينكه عرشه‌های B و D فاز ١٣ ، ارديبهشت ماه سال ٩٦ آماده بارگيری و نصب در موقعيت مخزن خواهد شد، گفته بود: با توجه به پايان عمليات حفاری تا قبل از عمليات نصب ، مراحل پيش راه اندازی و راه اندازی، حداکثر ظرف مدت ۵ ماه به پايان رسيده و اين سكوها آماده ارسال گاز به پالايشگاه خشكی فاز١٣ واقع در سايت اختر خواهند بود. طرح توسعه فاز ١٣ به منظور برداشت روزانه ٥٦ ميليون متر مكعب گاز غنی از ميدان پارس جنوبی طراحی شده و با اتمام آن روزانه ٥٠ ميليون متر مكعب گاز شيرين، ٧٥ هزار بشكه ميعانات گازی، ٤٠٠ تن گوگرد و سالانه يك ميليون تن اتان و يك ميليون تن پروپان و بوتان، توليد خواهد شد.



  کد خبر : 3000
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :